سایت جدید آرت اپلای رونمایی شد! در این سایت می توانید جدیدترین بورس ها، اقامت ها و فرصت های هنری را دنبال کنید

چگونه فرصت های خوب اپلای را از دست ندهیم؟!

 تفنگت آماده ی شلیک باشه!
چگونه فرصت های خوب اپلای را از دست ندهیم؟!

هر بار فرصت بورس تحصیلیِ خوبی را که منتشر می کنیم، با تماس های مختلفی مواجه می شویم. عمده ی دوستان از فرصت کم اپلای گلایه می کنن. اینکه این همه مدارک رو در این فرصت چند هفته ای نمی توان آماده کرد. همیشه سعی می کنیم که اطلاعات دقیقی به دوستان بدیم. اما چیزی که ما را نگران می کنه اینه که اکثر دوستان با تفنگ های بدون خشاب سراغ دشمن میرن!

همواره در این کانال و برای اپلای تحصیلی، بر آماده بودن پرونده ی دوستان تأکید داشتیم. چرا که موقعیت های تحصیلی گاهی دیر می آیند و زودتر از آن چه فکر کنید می روند. بنابراین وقتی همه ی مواردی که باید برای ادامه تحصیل و یا گرفتن یک شغل آماده کنید را باید پیشتر آماده کرد. به عبارت دیگر، به جای اینکه منتظر بنشینیم تا ببینیم که فلان موقعیت چه مدارکی می خواهد، بایستی بدون در نظر گرفتن این موارد، کلیات پرونده ی خودمان را آماده کنیم. تقریبا خیلی از دانشگاه ها مدارک یکسانی می خواهند. رزومه، انگیزه نامه، توصیه نامه، پورتفولیو، پروپزال و غیره از جمله آنها هستند. می توانید فارغ از اینکه کجا می خواهید اپلای کنید، مدارک رو آماده کنید. بعدها با تغییرات مختصر برای اپلای هر فرصتی ازشون استفاده کنید!

رزومه نویسی

رزومه نویسی آن چیزی نیست که مثلاً خودکار را برداریم و در چند سطر و بدون رعایت کردن جزئیاتی (که غالباً نمی دانیم) مواردی را بنویسیم! این رزومه، همانندِ وقتی که به نگارش آن می گذاریم، سرسری بررسی شده و در نهایت محکوم به شکست خواهد شد! یا مثلا دسته بندی آثار هنری تان و طراحی یک پورتفولیو، نیاز به زمان دارد و طبیعتاً دو روز مانده به ددلاین زمان مناسبی برای طراحی نیست! یا مثلا مدرک زبان؛ فارغ از اینکه چه سالی می خواهید اپلای کنید، همین الان استارت گرفتن نمره ی زبان را بزنید. دوستانه می گویم، کارتون رو تموم کنید و بعدش مثل پلنگ منتظر شکار باشید! این موارد را تعمیم بدین به تمام پرونده!

در نهایت، با بیان این توضیحات کوتاه، به دوستان توصیه می کنیم، اگر تمایل به تحصیل در خارج از کشور دارند و یا دنبال شغل های مناسب هستند، باید تفنگ خود را آماده ی شلیک کنند! چرا که در این دوئل کسی برنده است که از قبل به فکر پیروزی باشد!

 

دیدگاه کاربران
  • Mahya 28 آبان 1399 / 9:59 ق.ظ

    سلام من ۱۶ سالم هست و سال یازدهم طراحی دوخت هستم توی هنرستان فنی حرفه ای
    می‌خوام برای رشته طراحی جواهرات اقدام به گرفتن بورسیه بکنم و بعدش اقامت بگیرم و وضعیت مالی هم بسیار متوسط هستش
    زبانو از الان شروع کردم که تا سال دیگه تموم بشه بتونم ایتلس رو بگیرم
    و کلا الان شد سه تا سوال
    یک آیا لازمه من کنکور بدم و بورسیه بگیرم ؟
    دو کشور مناسب برای این رشته و اقامت بعدش
    سه چه تایمی باید اقدام بکنم

    • آرت اپلای 28 آبان 1399 / 10:05 ق.ظ

      دوست گرامی سلام
      برای تحصیل در خارج، نیازی به کنکور ایران نیست. اما فراموش نکنید که اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی بسیار سخت است.
      انتخاب یک کشور، بستگی به شرایط و داشته ها و علاقمندی های خودتان دارد.
      پروسه ی اپلای تقریبا یک سال زمان می برد. شما می توانید یک سال قبل از زمانی که می خواهید اپلای کنید، پروسه را شروع کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان