سایت جدید آرت اپلای رونمایی شد! در این سایت می توانید جدیدترین بورس ها، اقامت ها و فرصت های هنری را دنبال کنید

همه چیز درباره دوره پادفک روسیه

همه چیز درباره دوره پادفک روسیه

دانشجویانی که متقاضی تحصیل در روسیه هستند، برای شروع تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به مدرکی به نام «پادفک» نیاز دارند. دوره‌ی پادفک چیزی شبیه به دوره‌ی پیش‌دانشگاهی ما در ایران است. دانشجویان در دوره‌ی پادفک علاوه بر یادگیری کامل زبان روسی، چند واحد مرتبط با رشته‌ی تحصیلی که قصد دارند در آن تحصیل کنند را هم در این دوره می‌گذرانند. دوره پادفک عمدتا یک دوره ۱۰ ماهه است اما با توجه به سطح زبان دانشجو یا تصمیم دانشگاه، این دوره می‌تواند کوتاه‌تر از ۱۰ ماه باشد. ساده‌ترین مرحله در پروسه اپلای روسیه ثبت نام در دوره پادفک است اما در این مسیر نیز نکاتی وجود دارد. تعداد زیادی از دانشگاه‌های روسیه دوره پادفک نیز برگزار می‌کنند. اگر دانشگاهی که پذیرش آن را به دست آورده‌اید دوره پادفک داشته باشد، می‌توانید در این دوره در دانشگاه خود شرکت کنید اما اگر این دوره را نداشته باشد، شما باید دوره پادفک را در دانشگاهی دیگر پشت سر بگذارید.

.

در انتخاب دانشگاه برای گذراندن دوره پادفک عوامل مختلفی از جمله هزینه آن و مدرسان دوره در دانشگاه مورد نظر می‌تواند در تصمیم شما نقش داشته باشد. به طور کلی دوره پادفک در شهرهای کوچک در روسیه ارزان‌تر از شهرهای بزرگ است اما در شهرهای بزرگ نیز می‌توان دوره‌های ارزان پیدا کرد. این دوره را می‌توانید با هزینه ۱۳۰۰ دلار تا ۶۰۰۰ دلار در دانشگاه‌های مختلف پیدا کنید. همچنین در مورد مدرسان پادفک در هر دانشگاه می‌توانید تحقیق کنید و هر دانشگاهی که مدرسان بهتری در دوره پادفک داشت را انتخاب کنید. در وبسایت دانشگاه‌های روسیه معمولا صفحه‌ای ویژه برای دوره پادفک در نظر گرفته شده که در این صفحه اطلاعات کامل در مورد این دوره از جمله هزینه و شرایط و مدارک توضیح داده شده است. اگر احیانا در وبسایت دانشگاه مورد نظرتان اطلاعات مربوط به دوره پادفک درج نشده بود، می‌توانید از طریق ارسال ایمیل به آن دانشگاه در مورد این دوره سوال کنید و در زمان کوتاهی پاسخ بگیرید.

.

کمترین مدرکی که برای ثبت نام در پادفک نیاز دارید، پاسپورت است. اما برخی از دانشگاه‌ها برای ثبت نام در این دوره مدرک تحصیلی نیز از شما درخواست می‌کنند. برای ثبت نام در این دوره هیچ اهمیتی ندارد که شما مدرک دانشگاهی دارید یا خیر. با گواهینامه دیپلم دبیرستان یا پیش‌دانشگاهی نیز می‌شود در این دوره ثبت نام کرد. همچنین برخی از دانشگاه‌ها مدرک سلامت جسمی از شما می‌خواهند، مثلا آزمایش HIV یا آزمایش سل یا گواهی سلامت پزشکی. به جز این موارد، دانشگاه برای دوره پادفک مدرک دیگری از شما نمی‌خواهد و نیاز نیست شما انگیزه‌نامه، رزومه و …. ارائه کنید. برای حضور در دوره پادفک در تقریبا هر دانشگاهی که اقدام کنید به راحتی در این دوره پذیرفته می‌شوید و هیچ عامل سنجش وجود ندارد که به شخصی پذیرش بدهند و به دیگری نه. فقط در صورتی درخواست شما رد می‌شود که ظرفیت دوره پادفک در دانشگاه مورد نظر شما پر شده باشد.

.

اعلام نتیجه درخواست شما جهت شرکت در دوره پادفک توسط دانشگاه‌ها از ۴ روز تا بیش از ۱ ماه به طول می‌انجامد و شما بهتر است زمان ۱ ماه را در نظر بگیرید. پس از اعلام نتیجه درخواست و جواب مثبت دانشگاه، حدود ۴۰ روز به طول خواهد انجامید تا دعوتنامه توسط دانشگاه برای شما صادر شود. از زمان اقدام برای ثبت نام در دوره پادفک تا زمان دریافت دعوتنامه، شما هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. فقط در صورتی که دانشگاه مورد نظر شما ترجمه روسی مدارک ارسالی را از شما بخواهد، برای ترجمه روسی مدارک باید هزینه پرداخت کنید و این تنها هزینه‌ای است که در مسیر ثبت نام در دوره پادفک صرف می‌کنید. پس از دریافت دعوتنامه از دانشگاه، شما باید به سفارت روسیه مراجعه و برای اخذ ویزای این کشور اقدام کنید. هزینه صدور ویزای روسیه در حال حاضر حدود ۱۰۰ دلار است. مدارکی که سفارت از شما درخواست می‌کند پر کردن اپلیکیشن فرم، عکس و در برخی موارد بیمه مسافرتی است.

.

دعوتنامه‌ای که دانشگاه برای شما صادر می‌کند یا فیزیکی است یا الکترونیکی. در صورتی که فیزیکی باشد، شما در مراجعه به سفارت باید این مدرک را نیز همراه دیگر مدارک به سفارت ارائه کنید و اگر الکترونیکی باشد، به طور مستقیم به سفارت ارسال شده است. پروسه صدور ویزای تحصیلی بین ۴ تا ۷ روز کاری به طول می‌انجامد اما اگه برای دریافت ویزا عجله داشته باشید می‌توانید با پرداخت مبلغی اضافی، ویزای خود را در طول ۲ روز دریافت کنید. توجه داشته باشید که این ویزا، سه ماه اعتبار دارد. با دریافت ویزا، می‌توانید برای شرکت در دوره پادفک خود راهی روسیه شوید. با ورود به روسیه و مراجعه به دانشگاه مقصد، باید در دوره پادفک ثبت نام کنید. هزینه این دوره را اغلب دانشگاه‌ها در دو قسط دریافت می‌کنند.

.

بسیاری از مدرسان دوره پادفک به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند و در روزهای اول می‌توانید با آنها به زبان انگلیسی ارتباط بگیرید. اما اگر دانشجو یا حتی استاد به زبان انگلیسی نتواند صحبت کند، باز هم نباید نگران بود و طبق روش‌های استانداردی که وجود دارد، آموزش دوره صورت می‌گیرد. در طول یک دوره ۱۰ ماهه پادفک، اگر تلاش و پشتکار داشته باشید می‌توانید سطح زبان روسی خود را به حتی B1 برسانید و تحصیل خود را با خیال راحت در دانشگاه شروع کنید.

.

دوره پادفک دوره‌ای نیست که اساتید با سختگیری‌های بی‌مورد بخواهند دانشجو را اذیت کنند یا نمره پایین بدهند. اما نظم در این دوره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در صورتی که در این دوره ثبت نام کنید اما در کلاس‌های آن حضور پیدا نکنید، ممکن است اجازه‌ی حضور در جلسه‌ی امتحان نهایی را نداشته باشید. اما اگر در حضور در کلاس‌ها و انجام تکالیف منظم باشید، نباید هیچ استرسی در اخذ مدرک این دوره داشته باشید. همانطور که پیش‌تر گفته شد، علاوه بر بحث زبان، شما در این دوره چند واحد درسی مربوط رشته‌ای که قصد ادامه تحصیل در آن دارید را باید پشت سر بگذارید. در آخر دوره، برای این واحدهای درسی نیز امتحان برگزار می‌شود و اساتید معمولا نمره‌ی قبولی را برای تمام دانشجوها در نظر می‌گیرند. به طور کلی دوره پادفک در مورد زبان روسی است و از میان امتحان‌هایی که در پایان این دوره از دانشجویان گرفته می‌شود مهم‌ترین امتحان، امتحان زبان است.

 

*****

صفر تا صد پذیرش تحصیلی را به ما بسپارید:
۰۲۱۸۸۶۵۸۶۵۷

آرت اپلای، اولین و بزرگ‌ترین موسسه اعزام دانشجوی هنر به خارج

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان