سایت جدید آرت اپلای رونمایی شد! در این سایت می توانید جدیدترین بورس ها، اقامت ها و فرصت های هنری را دنبال کنید

همه چیز درباره آزمون آیلتس

همه چیز درباره آزمون آیلتس

همه چیز درباره آزمون آیلتس

اگر قصد دارید در خارج از کشور تحصیل کنید، یکی از نخستین و مهم‌ترین قدم‌های شما در این مسیر، آماده کردن مدرک زبان انگلیسی است. تقریبا تمامی دانشگاه‌ها مدارک زبان آیلتس و تافل را درخواست می‌کنند و تفاوتی میان این دو مدرک قائل نیستند. البته هستند دانشگاه‌هایی که فقط یکی از این مدارک را از شما درخواست می‌کنند و نمی‌توان از دیگری به عنوان جایگزین استفاده کرد. با مطالعه‌ی این مطلب می‌توانید با همه چیز درباره آزمون آیلتس آشنا شوید.

آیلتس (IELTS) مخفف عبارت International English Language Testing System به معنای «سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی» است. این آزمون یکی از مهم‌ترین و معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در دنیاست. و با این مدرک می‌توانید از فرصت‌های تحصیلی و کاری ارزشمندی که در مقابل شما قرار می‌گیرد استفاده کنید.

آزمون آیلتس در دو قالب جنرال General و آکادمیک Academic برگزار می‌شود که مدرک مورد نیاز برای ارائه جهت اپلای تحصیلی، مدرک آیلتس آکادمیک است. این آزمون در دو بخش کتبی (شنیدن، خواندن و نوشتن) و شفاهی (صحبت کردن) در دو روز مختلف برگزار می‌شود. و ممکن است این دو روز تا حتی ۱ هفته با هم فاصله داشته باشند. نتیجه نهایی آزمون نیز حدود ۱۳ روز پس از برگزاری آن اعلام می‌گردد. مرکز برگزارکنند‌ی آزمون موظف است کارنامه را به ۵ دانشگاه یا موسسه‌ی مورد نظر متقاضی ارسال کند. برای ارسال کارنامه به بیش از ۵ موسسه، متقاضی باید هزینه‌ای بپردازد.

 

نمره‌بندی آزمون آیلتس:

نمره‌بندی این آزمون از ۰ تا ۹ سطح را شامل می‌شود. البته نمره قبولی برای این آزمون وجود ندارد اما به طور معمول نمره ۵ سطح متوسط و ۶ به بالا خوب تلقی می‌شود. البته دقت داشته باشید که برای تحصیل در مقاطع و دانشگاه‌های مختلف، نیاز به ارائه‌ی نمره‌های متفاوتی هست. مثلا برای تحصیل در مقطع کارشناسی در اروپا و آمریکا حداقل نمره ۵٫۵ و برای تحصیل در مقطع ارشد حداقل نمره ۶٫۵ را باید ارائه کرد.

 

آزمون آیلتس از ۴ بخش زیر تشکیل شده است:

  • شنیدن (Listening)
  • خواندن (Reading)
  • نوشتن (Writing)
  • صحبت کردن (Speaking)

 

زمان‌بندی آزمون آیلتس:

  • بخش شنیدن: ۴۰ دقیقه
  • بخش خواندن: ۶۰ دقیقه
  • بخش نوشتن: ۶۰ دقیقه
  • بخش صحبت کردن: ۱۱ تا ۱۴ دقیقه

 

آشنایی با بخش‌های مختلف آزمون آیلتس:

  1. بخش شنیدن: در این بخش، یک فایل صدا شامل دو قسمت برای شما پخش می‌شود و دفترچه‌ای حاوی ۴۰ سوال در اختیار شما قرار می‌گیرد. با گوش دادن به فایل صوتی، باید به سوالات دفترجه پاسخ دهید.
  2. بخش خواندن: در این بخش دفترچه‌ای حاوی ۳ متن که از ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ واژه تشکیل شده در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین دفترچه‌ی دیگری شامل ۴۰ سوال به شما می‌دهند که با مطالعه‌ی دفترچه‌ی اول، باید به سوالات دفترچه‌ی دوم پاسخ دهید.
  3. بخش نوشتن: در این بخش شما باید برای دو موضوع متفاوت، متن بنویسید. در موضوع اول باید به یک شخص فرضی یک نامه شامل حداقل ۱۵۰ واژه بنویسید. در بخش دوم باید نظر موافق یا مخالف خود را در ارتباط با موضوعی بنویسید و از حداقل ۲۵۰ واژه استفاده کنید. متنی که از تعداد واژه‌های تعیین‌شده کمتر باشد، از آن امتیاز کم خواهد شد.
  4. بخش صحبت کردن: در این قسمت باید در مقابل شخص امتحان‌گیرنده قرار بگیرید و در سه بخش با او مکالمه داشته باشید. در بخش اول به سوالات عمومی و شخصی پاسخ می‌دهید. در بخش دوم در مورد موضوعی که در اختیار شما قرار داده شده است صحبت می‌کنید و در بخش سوم باید در مورد موضوعی که در بخش دوم به آن پرداخته بودید با امتحان‌گیرنده مکالمه داشته باشید.

 

نکات مهمی در ارتباط با آزمون آیلتس:

  • پیش از اقدام برای آزمون آیلتس، شرایط زبانی مورد نیاز برای اپلای در دانشگاه مورد نظر خود را چک کنید تا بدانید شما به چه نمره‌ای نیاز دارید.
  • با توجه به هدف مشخصی که دارید، در آزمون جنرال یا آکادمیک آیلتس شرکت کنید. برای مهاجرت تحصیلی مدرک آیلتس آکادمیک و برای مهاجرت کاری و غیره معمولا به مدرک آیلتس جنرال نیاز دارید.
  • پیش از شرکت در آزمون آیلتس، باید با بخش‌های مختلف آن به خوبی آشنا باشید تا هیچ بخشی در این آزمون شما را شگفت‌زده، گیج و سردرگم نکند.
  • پیش از اقدام برای آزمون آیلتس، حتما در آزمون‌های ماک (Mock Test) شرکت کنید. این آزمون‌ها بهترین راه برای محک زدن توانایی زبانی شماست. با توجه به این که هزینه‌ی شرکت در آزمون آیلتس در کشور ما بسیار بالاست، بهتر است پیش از شرکت در آزمون اصلی، در آزمون‌های ماک که ارزان هم هستند شرکت کنید تا اگر قرار است آزمون موفقی نداشته باشید، در ماک موفق نباشید و برای موفقیت در آزمون اصلی ضعف‌های خود را پوشش دهید.
  • در جریان بخش مکالمه در آزمون آیلتس، به سوالاتی که توسط امتحان‌گیرنده مطرح می‌شود جواب‌های کوتاه مثل «بله»، «نه»، «البته» و غیره ندهید!
  • در بخش اسپیکینگ یا صحبت کردن، امتحان‌گیرنده اهمیتی به تخیلی بودن صحبت‌های شما نمی‌دهد. به سوالات او می‌توانید پاسخ‌های غیرواقعی بدهید.
  • در بخش رایتینگ یا نوشتن، از جملات و عبارات تکراری استفاده نکنید.

 

*****

صفر تا صد پذیرش تحصیلی را به ما بسپارید:
۰۲۱۸۸۶۵۸۶۵۷

آرت اپلای، اولین و بزرگ‌ترین موسسه اعزام دانشجوی هنر به خارج

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان