سایت جدید آرت اپلای رونمایی شد! در این سایت می توانید جدیدترین بورس ها، اقامت ها و فرصت های هنری را دنبال کنید

مهم‌ترین موانع اپلای تحصیلی

برای یک پروسه اپلای تحصیلی موفق باید شرایط مختلفی داشته باشید که عدم وجود هرکدام از این شرایط می‌تواند مانع بزرگی در مسیر مهاجرت تحصیلی شما باشد. مواردی که در زیر می‌بینید از مهم‌ترین موانع اپلای تحصیلی هستند.

 

نداشتن مدرک زبان

می‌توان گفت که برای اخذ پذیرش از بیش از ۹۵% دانشگاه‌های دنیا باید مدرک زبان ارائه کرد. دانشگاه‌های بسیاری از کشورها فارغ از زبان رسمی آن کشور، از دانشجویان خارجی مدرک زبان انگلیسی درخواست می‌کنند. در حال حاضر مدارک زبان از جمله آیلتس، تافل و دولینگو مورد تایید بسیاری از دانشگاه‌های دنیا هستند و با توجه به نمره درخواستی دانشگاه، باید مدرک زبان مورد نظر را ارائه داد. معمولا دانشگاه‌ها برای مقطع کارشناسی آیلتس ۵٫۵ تا ۶، برای مقطع کارشناسی ارشد آیلتس ۶ تا ۶٫۵ و برای مقطع دکترا آیلتس ۷ درخواست می‌کنند.

 

گپ تحصیلی زیاد

گپ تحصیلی به وقفه‌ی میان دو مقطع تحصیلی گفته می‌شود. گپ تحصیلی نرمال برای مقطع کارشناسی ۲ تا ۳ سال و برای مقطع کارشناسی ارشد ۵ سال است اما این مسئله در مورد اخذ پذیرش در مقطع دکترا چندان اهمیتی ندارد. در صورتی که گپ تحصیلی شما بیش از این محدوده باشد، باید دلایل قانع‌کننده‌ای برای آن داشته باشید و در غیر این صورت، گپ تحصیلی یکی از موانع مهم در پروسه اپلای تحصیلی شما خواهد بود.

 

معدل پایین

هرچند که بسیاری از دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان به طور رسمی شرط معدل وضع نکرده‌اند، اما قطعا معدل پایین یکی از مهم‌ترین موانع در پروسه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مقصد خواهد بود. هرچه معدل شما بالاتر باشد، به همان نسبت امید برای اخذ پذیرش از دانشگاه بیشتر است و هرچه معدل پایین‌تر باشد، احتمال اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر پایین‌تر خواهد بود.

 

نداشتن رزومه مرتبط و کافی

اگر رزومه‌ای قوی داشته باشید اما این رزومه با رشته‌ای که قصد دارید در آن ادامه تحصیل دهید مرتبط نباشد، چندان مزیتی در پرونده‌ی شما به حساب نمی‌آید. در اخذ پذیرش تحصیلی، یک رزومه‌ی متوسط مرتبط با رشته تحصیلی، بسیار مهم‌تر و بهتر از رزومه‌ای نامرتبط با آن رشته است. این مسئله در مواردی که دانشجویان قصد دارند برای مقطع تحصیلی بعدی خود تغییر رشته دهند، از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

عدم توانایی تامین منابع مالی

با توجه به قیمت روزافزون ارز در کشور ما، مهم‌ترین مانع برای هر نوع مهاجرت از جمله مهاجرت تحصیلی، مسئله‌ی تامین منابع مالی است. هرچند که دانشجو اگر موفق به اخذ بورسیه یا فاند تحصیلی شود هزینه‌های تحصیلش کاهش خواهد یافت، اما برای حداقل یک سال اول زندگی در کشور مقصد باید بودجه‌ی کافی داشته باشد تا در آن کشور با مشکل مواجه نشود.

مهم‌ترین موانع اپلای تحصیلی

*****

صفر تا صد پذیرش تحصیلی را به ما بسپارید:
۰۲۱۸۸۶۵۸۶۵۷

آرت اپلای، اولین و بزرگ‌ترین موسسه اعزام دانشجوی هنر به خارج

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان