سایت جدید آرت اپلای رونمایی شد! در این سایت می توانید جدیدترین بورس ها، اقامت ها و فرصت های هنری را دنبال کنید

بهترین شهرهای ساحلی دانشجویی در دنیا

بهترین شهرهای ساحلی دانشجویی در دنیا

بهترین شهرهای ساحلی دانشجویی در دنیا

اگر بخواهید موج‌سواری کنید، در ساحل آفتاب بگیرید و یا در خارج از کشور در کنار دریا درس بخوانید، ما برای شما چند گزینه‌ی جذاب داریم! شهرهایی که در زیر معرفی می‌کنیم، در لیست ۱۲۰ شهر دانشجویی برتر دنیا که توسط وبسایت QS منتشر شده است قرار دارند. در این مطلب با ۷ شهر ساحلی برتر دانشجویی در دنیا آشنا شوید.

 

گُلد کُست – استرالیا Gold Coast

ما تقریبا می‌توانیم هر شهر ساحلی استرالیا را در رتبه‌بندی بهترین شهرهای دانشجویی ذکر کنیم. اما گُلد کُست، که احتمالا نام آن را نشنیده‌اید، قطعاً باید در این لیست قرار بگیرد. این شهر ۵۲ کیلومتر شن‌های طلایی دارد و در ۳۰۰ روز سال، آفتابی است. و در حومه‌ی آن منطقه‌ای وجود دارد که به آن «بهشت موج‌سوار» می‌گویند. اما جدا از آفتاب گرفتن، حتما به جاذبه‌های این منطقه هم توجه کنید. منطقه داخلی ساحل گلد معروف به the green behind the gold مجموعه‌ای جالب از آبشارها، جنگل‌های بارانی، کوه‌ها و پارک‌های ملی است. برترین دانشگاه گُلد کُست در رتبه‌بندی‌های جهانی QS دانشگاه گریفیت است که به طور پیوسته جز ۳۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این شهر با داشتن ۱۹ درصد دانشجوی خارجی در موسسات و آموزشگاه‌های بین‌المللی خود، ترکیب متنوعی از دانشجویان را دارد.

 

 دوبی، شارجه، عجمان – امارات Dubai-Sharjah-Ajman

اگر به منطقه شهری ترکیبی از سه شهر دبی، شارجه و عجمان در امارات متحده عربی سفر کنید، آب و هوای گرم بیابانی آن شما را مشتاق خنک شدن در یکی از سواحل تمیز و زیبای آن اطراف می‌کند! به خاطر داشته ‌باشید که فقط در ساحل اجازه پوشیدن لباس شنا و مایو را دارید. و کمی دورتر از ساحل، حتماً باید لباس متعارف و پوشیده داشته باشید. در شارجه تفریحات زیادی وجود دارد که می‌توانید در اوقات فراغت خود انجام دهید. مثل بازدید از پارک چرخ و فلک شارجه که با ارتفاع ۶۰ متر چشم‌انداز ویژه‌ای از شارجه و دوبی می‌دهد. همچنین تالاب زیبای خالد، که سومین فواره‌ی بلند در جهان را دارد و میزبان مسابقه سالانه قایق موتوریF1 می‌باشد. این منطقه میزبان یکی از بهترین دانشگاه‌های امارات متحده عربی، دانشگاه آمریکایی شارجه است که در حال حاضر در رتبه‌ی ۳۷۱ جهان قرار دارد.

 

سن دیِگو – ایالات متحده San Diego

سن دیِگو امسال با چهار رتبه صعود در رتبه ۷۶ رده‌بندی بهترین شهر‌های دانشجویی جهان قرار گرفت. و یکی از بهترین شهرهای ساحلی است. سن دیگو با نام مستعار «بهترین شهر آمریکا»، دارای ۱۱۳ کیلومتر خط ساحلی بِکر، از کوه‌های صخره‌ای گرفته تا نقاط جذاب موج سواری است. یکی از چندین منطقه‌ی ساحلی سن دیگو، اوشِن بیچ است که انواع فروشگاه‌ها و رستوران‌ها برای گشت و گذار در آن وجود دارند. این شهر به عنوان «پایتخت آبجوی دست‌ساز آمریکا» نیز شناخته می‌شود. و یک شهر مرزی است که به شدت تحت تأثیر فرهنگ مکزیکی و آمریکایی قرار دارد، در نتیجه طیف گسترده‌ای از غذاها را می‌توانید در بسیاری از رستوران‌های آن تست کنید. در بین دانشگاه‌های سن دیگو، دانشگاه کالیفرنیا (سن دیگو) که پیوسته جز ۵۰ دانشگاه برتر است، بالاترین رتبه را دارد.

 

هنگ کنگ Hong Kong

شهر ساحلی بعدی ما برای دانشجویان گزینه‌ایست که ممکن است شما انتظارش را نداشته باشید. معروفیت شهر هنگ کنگ بیشتر به این دلیل است که آن را یکی از پایتخت‌های مالی جهان می‌دانند و کمتر کسی از جذابیت سواحل آن خبر دارد. به هر حال، اگر تصمیم به تحصیل در خارج از کشور و مخصوصا هنگ کنگ را دارید، می‌توانید با استراحت در سواحل حفاظت شده جزیره صخره‌ای آن، از شلوغی و سر و صدای شهر دور شوید. محبوب‌ترین این مناطق، در بزرگ‌ترین جزیره آن، جزیره لاما قرار دارد. هنگ کنگ امسال در رتبه‌ی ۱۴ لیست بهترین شهرهای دانشجویی قرار گرفت. و دارای هفت دانشگاه پیشرو است که دانشگاه هنگ کنگ با رتبه‌ی ۲۵ برترین ِ آنهاست.

 

برایتون – انگلستان Brighton

برایتون در ساحل جنوبی انگلستان واقع شده است و به خاطر داشتن سواحل زیبا و اسکله برایتون، بسیار معروف است. امسال این شهر با کسب بهترین نمره برای شاخص تنوع دانشجویان، رتبه ۸۳ را در لیست بهترین شهرهای دانشجویی کسب کرد، که نشان‌دهنده‌ی میزان و تنوع جمعیت دانشجویی آن است. اگر در طول دوران تحصیل، به دنبال مکانی آرام اما سرگرم کننده هستید، مطمئنا برایتون یکی از بهترین شهرهای ساحلی در انگلستان است. علاوه بر آرامش در ساحل، رویدادهای فرهنگی فراوانی مانند جشنواره برایتون فرینج، جشنواره برایتون (بزرگترین جشنواره هنرها در انگلیس) و برایتون پراید وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید.

 

ونکوور – کانادا Vancouver

آب و هوای ونکوور، نسبت به بیشتر شهر‌های کانادا معتدل‌تر است. و درست در مقابل زمین‌های والیبال در ساحل، کوه‌های پر از برف که مکان‌های مناسبی برای ورزش‌های زمستانی هستند قرار دارند. در ونکوور هم برای دوست‌داران فضای بازِ خارج از خانه تفریحات و مناظر جالب وجود دارد و هم برای کسانی که به زندگی شبانه مانند تئاتر و موسیقی در شب علاقه دارند. همچنین دانشگاه بریتیش کلمبیا که یکی بهترین دانشگاه‌های کاناداست، در این شهر واقع شده است.

 

بارسلونا – اسپانیا Barcelona

شهر بعدی در لیست ما بارسلونا است. بعد از یک روز درس خواندن، هیچ چیز بهتر از استرحت در سواحل ماسه‌ای بارسلونا که به طول ۴ کیلومتر اطراف شهر را گرفته‌اند، نیست. ما به کسانی که به دنبال هیجان هستند پیشنهاد می‌کنیم حتما به ساحل بارسلونا یا ساحل ماربلا سری بزنند. و از تفریحات، غذاهای دریایی و ورزش‌های آبی آنها لذت ببرند. برخلاف سواحل پر هیجان بارسلونا، ساحل نُوا ایکاریا بسیار آرام و ساکت است. و شما می‌توانید در آنجا از سکوت و غذاهای لذیذ آن لذت ببرید. بارسلونا امسال با ۱۰ پله صعود، در جایگاه ۲۱ بهترین شهر‌های جهان قرار گرفت. و یکی از بزرگترین مراکز اقتصادی و توریستی اسپانیاست. با توجه به نظرسنجی که از دانشجویان بارسلونا انجام شد، جذابیت این شهر به طور خلاصه به خاطر آب و هوا، تنوع، فرهنگ و زیبایی و تمام مواردی است که یک نفر برای شاد بودن نیاز دارد.

*****

صفر تا صد پذیرش تحصیلی را به ما بسپارید:
۰۲۱۸۸۶۵۸۶۵۷

آرت اپلای، اولین و بزرگ‌ترین هلدینگ تخصصی تحصیل هنر در خارج

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان