سایت جدید آرت اپلای رونمایی شد! در این سایت می توانید جدیدترین بورس ها، اقامت ها و فرصت های هنری را دنبال کنید

با مدرک هنر، چه کارهایی می توان انجام داد؟

مدرک هنر

با مدرک هنر چه کارهایی می توان انجام داد؟

اگر شما انسان خلاق و خیال‌پردازی هستید، تنها چیزی که برای بیان افکار و احساساتتان نیاز دارید، مدرک هنری است! اگر چه به نظر می‌آید داشتن مدرک هنری تضمینی برای پیدا کردن شغل نیست اما داشتنش می‌تواند اقدام اولیه خوبی برای ورود به بازار کار باشد. چه در رشته‌های مربوط به هنرهای تجسمی بخواهید کار کنید و چه در رشته تاریخ هنر، مهارتی که در دوران تحصیلی‌تان بدست می‌آورید، برایتان بسیار با ارزش است و می‌تواند در شرکت‌ها، ادارات، کارگاه‌ها و… مورد استفاده قرار گیرد. در بیشتر مشاغل هنری که در ادامه ذکر شده‌اند، یک پورتفولیو که شامل نمونه کارهای متنوع، فعالیت‌های کلاسی و ایده‌های خلاقانه‌تان باشد، می‌تواند کارفرمای شما را تحت تأثیر قرار دهد.

بخش تئوری مدرک شما به شما کمک می‌کند تا بتوانید تاثیرات اثر هنریتان، افکار و پیام‌هایی که در پس آن است و این که چرا برخی مواد و تکنیک‌ها را استفاده کرده‌اید را توضیح دهید. سعی کنید در طول دوران تحصیل، از تمام فرصت‌هایی که برای ارائه کارهایتان پیش می‌آید (شرکت در مسابقات و نمایشگاه‌ها)، استفاده کنید.

 

تصویرسازان

تصویرسازان تلاش می‌کنند تا با مهارت‌های خلاقانه، پیام‌ها و داستان‌ها و ایده‌هاشان را به مخاطب مورد نظر انتقال دهند. یک تصویرساز معمولا به صورت مستقل و خویش‌فرما برای مشتریان مختلف کار می‌کند و پس از مدتی در یک رشته خاص مانند عکاسی، طراحی یا تصویرسازی دیجیتال متخصص می‌شود. برای پیدا کردن شغل در این رشته، پورتفولیوی شما باید به صورت خلاصه و واضح نشان دهد که شما مشخصا چه کاری می‌توانید انجام دهید (مانند طراحی جلد کتاب و غیره).

همچنین شما باید نشان دهید که می‌توانید در فرمت‌ها و اشکال مختلف مخصوصا تکنیک‌های طراحی با کامپیوتر کار کنید. اگر تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد یا دکترا) در رشته تصویرسازی دارید، باید این تحصیلات به شما طیف گسترده‌ای از مهارتهای مرتبط با رشته‌تان را برای ورود به بازار کار داده باشد.

 

عکاسان

عکاسان با استفاده از تجهیزات مناسب، برای مشتری یا کارفرمایشان به سبک و سلیقه آنها عکاسی می‌کنند. رشته عکاسی تخصص‌ها و اهداف مختلفی دارد، مانند عکاسی برای مجالس عروسی، عکاسی برای ژورنال و مجلات، عکاسی برای تبلیغات و عکاسی برای مد و فشن. در برخی از رشته‌های عکاسی که بیشتر رقابتی هستند مانند عکاسی مد و فشن، داشتن مدرک کارشناسی ارشد بسیار مهم است. در حالی که مشغول به تقویت پورتفولیوی خود هستید، باید دنبال فرصت‌هایی باشید تا بتوانید ارتباطات بیشتری برقرار کنید. کارهایتان را منتشر کنید و با شرکت در پروژه‌های عکاسی و کار کردن با عکاسان و کارفرمایان مرتبط با این رشته، مهارت‌ها و تجربیات جدید کسب کنید.

 

انیماتورها

انیماتور تصاویر متعددی را به نام فریم تولید می‌کند که وقتی پشت سر هم قرار می‌گیرند، تصاویر متحرکی به نام انیمیشن را می‌سازند. یکی از فرصت‌های شغلی انیماتورها، همکاری با تیم‌های جلوه‌های ویژه، برای فیلم یا تبلیغات است. پورتفولیوی شما در این رشته، که یکی دیگر از رشته‌های رقابتی است، باید شامل یک فیلم کوتاه، به صورت DVD یا آنلاین باشد. تحصیلات تکمیلی (ارشد یا دکترا) در رشته انیمیشن می‌تواند شانس پیدا کردن شغل را برای شما بالا ببرد، ولی ضروری نیست. برای انیماتور شدن، شما نیاز به توجه به جزییات، استعداد هنری و مهارت قوی در تکنیک‌های مختلف دارید.

 

طراحان گرافیک

طراح گرافیک باید راه‌حل‌های قوی در زمینه طراحی ارائه دهد که تاثیرات بصری زیادی بگذارد. طراح گرافیک با ایجاد ایده‌ها و مفاهیم خلاقانه و انتخاب محیط و شیوه مناسب، هدف و ایده مشتری را اجرا می‌کند. برای این که طراح گرافیک شوید، باید در طراحی تخصص پیدا کنید و مهارت‌های مورد نیاز مانند نرم افزارهای کامپیوتری مانند فوتوشاپ را یاد بگیرید و بر آنها مسلط باشید.

 

نمایشگاه‌گردان

یک نمایشگاه‌گردان، مسئول جمع‌آوری آثار هنری در گالری یا موزه است و تلاش می‌کند به بهترین شکل یک نمایشگاه را به عموم مردم معرفی و ارائه کند. و با همکاری با هنرمندان و مؤسسات، بودجه جمع‌آوری کند و باید تمام تلاش خود را برای حفظ آثار هنری انجام دهد. نمایشگاه‌گردانی، طیف گسترده‌ای از آثار را شامل می‌شود؛ از آثار هنری سمعی بصری گرفته تا مجسمه‌های باستانی. به دلیل رقابتی بودن این رشته، بهتر است تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته‌هایی مانند مطالعات موزه ادامه دهید.

 

طراحان پوستر

طراحان پوستر با استفاده از دستگاه‌های چاپ، به طور معمول روی کاغذ، اثر هنری خود را چاپ می‌کنند. تکنیک‌های این هنر شامل حکاکی، منبت‌کاری، غربالگری ابریشم، لیتوگرافی و فرآیندهای دیجیتالی و الکترونیکی که هر روز استفاده از آنها در حال افزایش است، می‌شود. در بین فارغ‌التحصیلان رشته هنرهای تجسمی که در طراحی و تصویرسازی تخصص دارند، طراحی پوستر انتخاب اول است. اگر به دنبال اشتغال در این رشته هستید (مخصوصاً اگر می‌خواهید برای خودتان کار کنید و خویش‌فرما باشید) به دنبال فرصت تجربیات مرتبط با رشته‌تان و ایجاد روابط گسترده به صورت حضوری و آنلاین باشید.

 

مدرسین هنر/ اساتید دانشگاه

اگر اشتیاق انگیزه دادن و الهام بخشیدن به هنرمندان جوان و تشویق کردن آنها برای شکوفایی استعدادهایشان را دارید، تدریس هنر پاسخ مناسبی به اشتیاق شماست. در بیشتر کشورها، تدریس در مقطع زیر دیپلم نیازمند مدارک تربیت معلم و تدریس در مقطع دانشگاهی نیازمند تحصیلات تکمیلی است. برای تدیس، نیاز به اعتماد به نفس کافی، روابط قوی و قدرت انتقال و ارائه مطلب دارید تا بتوانید یک معلم تأثیرگذار و الهام‌بخش باشید. همچنین با یک مدرک هنر می‌توانید به عنوان معلم خصوصی در حوزه‌هایی مانند هنردرمانی فعالیت کنید.

*****

صفر تا صد پذیرش تحصیلی را به ما بسپارید:
۰۲۱۸۸۶۵۸۶۵۷

آرت اپلای، اولین و بزرگ‌ترین هلدینگ تخصصی تحصیل هنر در خارج

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان